dijous, 13 de març del 2014

13/03/14. Assemblea. L'ANC preveu la declaració d'independència el Sant Jordi del 2015. 2. L'ANC veu “desitjable” fer la Declaració d'Independència el 23 d'abril del 2015. L'ANC considera "plausible" declarar la independència el dia de Sant Jordi del 2015

Benvolguts,

Us copio tres textos del Vilaweb, del Punt/Avui i de l’ARA sobre la proposta de l’Assemblea per a la concreció del procés d’independència! I un pdf del Full de Ruta 2014-2015.


13.03.2014  10:09

1. L'ANC preveu la declaració d'independència el Sant Jordi del 2015

El full de ruta de l'entitat treballa amb el termini d'un any per a fer la declaració, amb consulta o sense


 

El full de ruta 2014-2015 (pdf) de l'Assemblea Nacional Catalana preveu que es pugui fer la declaració d'independència de Catalunya el Sant Jordi del 2015. El text que es votarà en l'assemblea general de l'entitat del 5 d'abril vinent diu que correspondrà a les institucions catalanes de decidir la data de la declaració, que s'hauria de produir tant si hi ha consulta com si no, però apunta que el 23 d'abril de l'any que ve 'pot ser un horitzó plausible i fins i tot desitjable per fer aquesta declaració.'

L'ANC considera que hem entrat en la fase del procés que anomena de 'Declaració d'Independència', a la qual es pot arribar per vies diferents segons la situació política que hi hagi.

L'ANC preveu quatre possibles escenaris:

·       que es faci la consulta 'de forma més o menys tolerada i en un clima polític que en pugui garantir l’estabilitat i la fiabilitat suficients'; 

·       que es faci la consulta amb l'oposició total de l'estat;

·       que la Generalitat consideri que no es pot fer la consulta 'perquè la situació política i social no ho permet, perquè no hi ha el clima de llibertat ni les garanties suficients',

·       i que 'no es faci perquè la Generalitat ha estat políticament i jurídica intervinguda per part de l'estat espanyol.'

Si es efectivament es fa la consulta el 9 de novembre, ja sigui amb el permís de l'estat o sense, 'els resultats favorables a la constitució d'un estat independent impliquen l'inici d'un procés de negociació previ a la declaració d'independència. Esgotades totes les possibilitats de negociació, la declaració s'haurà de produir igualment', diu el  text.

En cas que no es pugui fer la consulta, tant si es convoquen eleccions avançades de caràcter plebiscitari com si no, diu l'ANC que caldrà promoure la constitució d'una Assemblea de càrrecs electes (formada pels diputats del parlament, per més que s'hagi intervingut, i els diputats catalans a les corts espanyoles i a l'eurocambra) 'que procedeixin a la declaració d'independència dels representants del poble de Catalunya'.

La constitució de la república catalana

L'ANC també es refereix en el full de ruta a la fase de constitució de la república catalana. Així en parla la ponència: 'El parlament caldrà que faci pública la seva decisió d'obrir un procés constituent en què fixi el calendari electoral, i amb la constitució d'un ponència constitucional que elabori una proposta de constitució que sigui sotmesa a referèndum, en el termini més breu possible. El pas següent haurà de ser la convocatòria de les primeres eleccions generals al nou parlament català que iniciï el primer període de sessions'.

El termini que es preveu és que el Sant Jordi d'enguany comenci 'el procés popular per a posar les bases del nou estat', amb l'objectiu que 'la feina quedi enllestida el dia de Sant Jordi del 2015.' Afegeix que 'caldria treballar amb la perspectiva de poder celebrar el referèndum per aprovar la nova constitució el dia 11 de setembre del 2015.'
 

L'Onze de Setembre del 2014

El document també dóna algunes pistes sobre l'Onze de Setembre d'enguany, que 'ha d'ésser recordat com l'11 de setembre que va fer possible la consulta'. La idea sobre la qual es vol fer girar la convocatòria del 2014 és que 'el poble de Catalunya convoca la consulta i ha decidit que votarà'. L'ANC detalla que, com en els dos anys anteriors, els actes prepatatoris de l'Onze de Setembre han de començar dos mesos abans, tant en el mateix territori català com a escala internacional: 'Si bé el punt culminant ha d'ésser l'11 de setembre, els actes organitzats han de generar les estructures i la consciència que la mobilització popular hauria d'ésser permanent fins el 9 de novembre.' 

Fase posterior: constitució de la república catalana

El full de ruta de l'ANC no es queda amb la declaració d'independència, previsiblement el dia de Sant Jordi de l'any vinent, sinó que esmenta l'etapa posterior de constitució de la república catalana: 'Després de la declaració d'independència, hi ha un seguit de propostes d'actuació que s'han de preparar des d'ara mateix per a poder ésser efectives en la fase posterior.' Es parla, d'entrada, d'un procés constituent 'net, clar i engrescador si es prepara des de molt abans'. L'ANC, en aquest sentit, considera que si el procés d'independència és impulsat per la societat civil, 'sembla lògic que el procés constituent que acabarà definint les estructures del nou estat tingui la pmàxima participació popular'. Aquest procés popular per a establir les bases del nou estat ha de començar, afegeix l'entitat, el dia de Sant Jordi d'enguany i la feina ha de quedar enllestida el Sant Jordi del 2015. 'Caldria treballar en la perspectiva de poder fer el referèndum per a aprovar la nova constitució el dia 11 de setembre de 2015.'

Països Catalans i l'Aran

En l'apartat denominat 'ideari base' del document es diu que l’objectiu de l’ANC, en primera instància, és assolir la independència del Principat i que esdevingui un estat sobirà'. Això no implica, afegeix, renunciar la construcció d’un 'projecte compartit amb la resta de la nació catalana, si així ho decideixen els altres països que la formen'. Per això, 'assumint que cada territori té un ritme propi', l'ANC propiciarà que es treballi en un full de ruta específic per a cada país, basat en la seva realitat, i que contribueixi al projecte compartit.

També s'hi esmenta l’Aran: 'Com a part de la nació occitana històricament unida a Catalunya a través del pacte, l’Assemblea defensa el seu dret de decidir en llibertat el seu futur polític un cop Catalunya s’hagi pogut autodeterminar i, si així ho consideren oportú els aranesos, a formar un estat federat amb Catalunya.'
 

2. L'ANC veu “desitjable” fer la Declaració d'Independència el 23 d'abril del 2015

L'Assemblea Nacional Catalana presenta el full de ruta de l'entitat que es debatrà i aprovarà en la pròxima assemblea general del 5 d'abril

Preveu les accions i els diversos escenaris abans i després del 9-N


13/03/14 13:16 - barcelona - Redacció email protegit
Facebook Twitter Google + LinkedIn
Un acte de l'ANC a Manresa del 15 de febrer passat, amb la seva presidenta, Carme Forcadell Foto: ARXIU.

1

Documents relacionats


Canals relacionats


Notícies de ...


“La diada de Sant Jordi de 2015 pot ser un horitzó plausible i fins i tot desitjable per a fer la Declaració d'Independència”. Aquest és un dels objectius de la ponència sobre el full de ruta que l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) presentarà en la segona assemblea general ordinària, prevista per al pròxim dissabte 5 d'abril.

En el web de l'ANC es pot llegir el document de la ponència que es debatrà durant l'assemblea general i en què traça les accions i els escenaris possibles que es poden donar al llarg d'aquest 2014 fins al dia de la consulta. Però,sobretot, i també, tots aquells altres escenaris que s'obren a partir del 9 de novembre. Així, l'ANC dibuixa un full de ruta basant-se en la possibilitat que el govern espanyol negui la consulta i que aquesta no es pugui arribar a celebrar. La convocatòria o no d'unes eleccions anticipades i plebiscitàries i quin ha de ser el paper dels actors protagonistes: els partits polítics, els ajuntaments i la societat civil, a través de la mateixa ANC.

3. ARA. PROCÉS SOBIRANISTA

L'ANC considera "plausible" declarar la independència el dia de Sant Jordi del 2015

En el document, l'entitat fa una crida a mantenir la mobilització des de l'11 de setembre d'enguany fins al 9-N i insta a tenir el control d'aeroports, ports i fronteres quan es faci la declaració
http://www.ara.cat/politica/ANC-declaracio_unilateral-independencia-Sant_Jordi-2015_0_1100890040.html

 

SARA GONZÁLEZ / ORIOL MARCH Barcelona | Actualitzada el 13/03/2014 12:03
1 / 1ia Catalana cap a la Independència

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) considera "plausible" l'horitzó de declarar la independència el dia de Sant Jordi del 2015. Així consta en el full de ruta que l'entitat vol aprovar el proper 5 d'abril i que considera que treballar "en aquests terminis" permet fer el procés de forma "ordenada i acordada" o, almenys, amb el suport internacional "suficient".

L'entitat presidida per Carme Forcadell avisa que aquesta declaració d'independència s'haurà de fer tant si es pot celebrar la consulta el proper 9 de novembre com si es convoquen eleccions plebiscitàries. Assegura, a més, que aquesta declaració ha de venir acompanyada d'una "visualització pública que el país funciona per si sol", fet que hauria de comportar el "control de les grans infraestructures i fronteres", com els ports i els aeroports, la seguretat pública i les comunicacions. Afegeix, a més, que l'element "clau" serà el comportament fiscal de la ciutadania, és a dir, l'ingrés dels impostos a l'administració de l'eventual nou estat.

Amb tot, l'ANC no preveu un camí fàcil i, de fet, fixa quatre possibles escenaris de cara al proper 9 de novembre:

·       que es pugui fer la consulta de forma "més o menys tolerada" i en un clima polític que garanteixi estabilitat i fiabilitat;

·       que la consulta es faci amb "l'oposició total de l'aparell polític, jurídic i mediàtic de l'estat espanyol, fet que provocaria "mancances" al procés perquè tothom pogués exercir el dret a vot;

·       que no es pugui fer la consulta perquè "la situació política i social no ho permeti" i no hi hagi un "clima de llibertat i garanties suficient",

·       o que no es pugui fer la consulta perquè la Generalitat ha estat "políticament i jurídica intervinguda" per l'estat espanyol.

Reconegudes les possibles dificultats, al seu document l'ANC fa una crida a la mobilització des de l'11 de Setembre, data clau per impulsar la votació, de forma "permanent" fins al mateix 9 de novembre, dia previst per celebrar la consulta sobiranista. Un cop realitzada la consulta, si el resultat és favorable a la creació de l'estat propi, l'Assemblea considera que cal entrar en un procés de negociació previ a la declaració unilateral. En tot cas, si des de Madrid es tanca la porta a aquesta negociació, defensa que la declaració unilateral es produeixi igualment.

Si, en canvi, el 9 de novembre no es fa la consulta i al marge de si hi ha o no eleccions plebiscitàries, l'ANC proposa la creació d'una assemblea de càrrecs electes que hauria d'estar formada pels diputats del Parlament, Congrés i Eurocambra perquè impulsin la declaració d'independència del que consideren que hauria de ser una república catalana.
 

4. Full de ruta 2014-2015 (pdf) de l'Assemblea Nacional Catalana

 1

 

 ASSEMBLEA NACIONAL CATALANA 1

FULL DE RUTA 2014-2015 2

PONÈNCIA 3

4

5

1. INTRODUCCIÓ I ANTECEDENTS 6

Aquest document és la continuació i aprofundiment del Full de Ruta aprovat 7 en la darrera Assemblea General del passat 16 de març de 2013, que 8 donava continuïtat a la Declaració fundacional aprovada en la Conferència 9 nacional per l’Estat propi i el Full de ruta aprovat en l’assemblea fundacional 10 del 10 de març de 2012. N’assumeix, doncs, el contingut i continua 11 mantenint tot allò que encara és vigent. 12

El Full de Ruta 2014-2015 té en compte els nous escenaris polítics que 13 s’han produït en els darrers mesos i s’adapta a les noves circumstàncies 14 sorgides d’aquests escenaris. 15

Aquest Full de ruta és un document obert i dinàmic. Les propostes i dates 16 que s’hi contemplen s’hauran d’anar adaptant als esdeveniments que es 17 vagin produint i al ritme que, entre tothom, puguem donar a l’acció de 18 l’ANC. 19

20

2. CONTEXT 21

Amb la Declaració de Sobirania i del Dret a Decidir del poble de Catalunya 22 del 23 de gener de 2013, el Parlament va acordar iniciar el procés per fer 23 efectiu el dret de decidir del poble de Catalunya. 24

25

L’acord anunciat el 12 de desembre de 2013 sobre la pregunta de la 26 consulta i la data del dia 9 de novembre de 2014, així com la petició formal 27 a l’estat espanyol de la delegació de la competència per convocar un 28 referèndum per la via de l’article 150.2 de la constitució espanyola, són 29 dues fites polítiques que han permès aglutinar una majoria parlamentària 30 transversal de dos terços dels escons. 31

32

L’ANC referma el suport a la pregunta i a la data fetes públiques pel 33 President de la Generalitat. Tot i que l’ANC hauria preferit una altra 34 formulació de la pregunta, valorem positivament que s’hagués arribat a un 35 consens que posava les bases per un acord permanent i estable entre la 36 majoria de forces polítiques; una majoria sòlida per garantir la continuïtat 37 del procés i fer possible la celebració –amb totes les garanties i exquisidesa 38 democràtica- de la consulta en la data prevista, encara que les condicions 39 siguin adverses. 40

L’ANC farà tot el necessari per tal que el procés de secessió sigui al 41 més ràpid possible. En aquest sentit, es farà un seguiment exhaustiu dels 42 2

 

compromisos establerts entre les diferents forces polítiques de cara a la 43 celebració de la consulta del 9 de novembre, fita ineludible i irrenunciable. 44

L’ANC considera, però, que la societat catalana ha d’estar preparada i 45 disposada a actuar en qualsevol dels escenaris polítics que es 46 puguin arribar a produir. En aquest sentit, aquest Full de Ruta 2014-47 2015 vol fer evidents els escenaris més plausibles i la proposta de l’ANC per 48 fer-los front de la manera més adequada i eficaç. 49

L’ANC, durant el període 2014-2015, continuarà treballant per aconseguir 50 els objectius ja presentats en l’anterior Full de Ruta. Aquest treball es 51 concentrarà en desenvolupar el Pla d’Actuació 2013-2014 i els projectes 52 aprovats pel Secretariat Nacional o els que pugui aprovar durant el nou 53 mandat i que, ara mateix, són: 54

a) El país de tots 55

b) El país que volem 56

c) Signa un vot 57

d) De la desobediència a la sobirania 58

e) De Catalunya al món 59

60

61

3. IDEARI BASE 62

63

La singularitat de la nació catalana es fonamenta en la voluntat col·lectiva 64 de ser, en la seva identitat cultural, històrica i jurídica, i en el català com a 65 llengua comuna del nostre país, així com de l’occità-aranès a l’Aran, sense 66 perjudici del respecte per a les altres llengües que hi són presents. L’acció 67 política de l’Assemblea és indissociable d’aquest fet. 68

69

L’objectiu de l’Assemblea, en primera instància, és assolir la independència 70 del Principat, de manera que esdevingui un estat sobirà, sense renunciar a 71 la construcció d’un projecte compartit amb la resta de la nació catalana, si 72 així ho decideixen els altres països que la conformen. Per aquest motiu, 73 assumint que cada territori té un ritme propi, propiciarem que es treballi en 74 un full de ruta específic per a cada país, basat en la seva realitat, i que 75 contribueixi al projecte compartit. 76

77

Pel que fa a l’Aran, com a part de la nació occitana històricament unida a 78 Catalunya a través del pacte, l’Assemblea defensa el seu dret a decidir en 79 llibertat el seu futur polític un cop Catalunya s’hagi pogut autodeterminar i, 80 si així ho consideren oportú els aranesos, a formar un estat federat amb 81 Catalunya. 82

83

La història demostra que tots els esforços fets des de Catalunya per trobar 84 un reconeixement i acomodació dins un concepte plurinacional de l’Estat 85 espanyol han fracassat i que no existeix ni la voluntat per part d’Espanya ni 86 les garanties jurídiques constitucionals mínimes que permetin pensar en cap 87 nou intent seriós per reformar l’Estat espanyol. L’Estat espanyol i els seus 88 poders, doncs, han perdut a Catalunya tota la seva credibilitat de manera 89 3

 

definitiva i l’encaix de Catalunya dintre d’Espanya ha esdevingut, per tant, 90 impossible. L’única opció viable és, doncs, la independència de Catalunya. 91

92

93

De la Declaració fundacional de l’Assemblea se’n desprenen les tres 94 condicions principals perquè la independència sigui no només possible sinó 95 també viable: 96

97

a) Que hi hagi una majoria social de ciutadans que la vulguin. 98

99

b) Que la Generalitat, els Ajuntaments i una majoria de diputats del 100 Parlament català assumeixin la voluntat de la majoria del poble català i, des 101 de la unitat d’acció, estiguin disposats a emprendre les accions polítiques 102 necessàries per aconseguir la independència de Catalunya. 103

104

c) Que Catalunya aconsegueixi el reconeixement com a estat sobirà per part 105 de la comunitat internacional. 106

107

Som tots i cadascun de nosaltres els qui, dotant-nos d’una organització 108 unitària, plural, democràtica i participativa com l’ANC, continuarem 109 treballant per fer possible l’assoliment de la independència i la creació de 110 l’Estat propi i sobirà. Seguirem empenyent els nostres representants polítics 111 per tal que assumeixin la voluntat majoritària del poble català. 112

113

Els emissors dels missatges de l’ANC han de ser tots els seus membres, 114 essent actius i plenament conscients del seu paper, i actuant com a 115 veritables militants del moviment per la independència. 116

117

Per assolir el nostre objectiu cal convidar a participar en les nostres accions 118 al màxim nombre possible d'entitats, associacions i organitzacions socials 119 de cada lloc, així com als ciutadans en general, per aconseguir tot el ressò 120 possible. A més d’aplegar la resta d’independentistes convençuts, cal arribar 121 a tots els ciutadans que, sense declarar-se sobiranistes, vegin que l’Estat 122 propi és l’única eina per aconseguir majors cotes de benestar, de llibertat, 123 d’igualtat, de fraternitat i de justícia. 124

125

L’ANC treballarà perquè la majoria de la nostra població, tan castigada per 126 la crisi econòmica, política i social, constati que la independència representa 127 una oportunitat clara d’abordar els problemes polítics i socials amb mesures 128 i possibilitats certes de canvi i millora. Amb aquest objectiu l’ANC treballarà 129 per ampliar els consensos entorn als aspectes clau que defineixen a grans 130 trets quin tipus de nou Estat volem. 131

132

L’ANC treballarà per aconseguir que les noves estructures i funcionament de 133 l’Estat propi català responguin a una màxima transparència, eficàcia i 134 justícia en la gestió pública, així com que garanteixin un alt nivell de 135 benestar social i prosperitat per a tothom. 136

137 4

 

4. ESCENARIS 138

En el punt del procés on estem, l'objectiu prioritari del poble català és 139 la celebració de la consulta el 9 de novembre de 2014 com a fórmula 140 internacionalment més acceptada d'accedir a la independència en un marc 141 democràtic. 142

Sabem que aquest objectiu no serà fàcil i l'Estat espanyol centra la seva 143 estratègia en impedir-ne la celebració. 144

Per a arribar a la Declaració d'Independència i a la constitució del nou estat 145 català aquest Full de Ruta preveu els escenaris que podran produir-se i les 146 actuacions a dur a terme per l'ANC per a arribar-hi. 147

Els escenaris són: 148

a) Es farà la consulta de forma més o menys tolerada i en un clima 149 polític que en pugui garantir l’estabilitat i la fiabilitat suficients, 150

b) Es fa la consulta amb l’oposició total de l’aparell polític, jurídic i 151 mediàtic de l’Estat espanyol. El procés podria tenir mancances i 152 que no tothom pogués exercir el dret de vot en les condicions 153 habituals d’un procés electoral normal. 154

c) La Generalitat considera que no es pot celebrar la consulta 155 perquè la situació política i social no ho permet, perquè no hi ha 156 el clima de llibertat ni les garanties suficients. 157

d) No es fa la consulta perquè la Generalitat ha estat políticament i 158 jurídica intervinguda per l'Estat espanyol. 159

 

160

En funció de cada escenari aquest document també vol servir de guia 161 d'actuació dels membres de l'ANC. Les propostes d’actuació que es fan a 162 continuació representen un pla d’etapes que respon a cadascun dels 163 escenaris contemplats. 164

165

5. PROPOSTES D’ACTUACIÓ 166

167

En qualsevol dels escenaris, el procés ja és irreversible. I porta 168 necessàriament a la Declaració d’independència per qualsevol de les vies ja 169 conegudes: la celebració de la Consulta o bé la celebració d’eleccions 170 anticipades que prenguin caràcter plebiscitari.. En l’escenari d), però, no 171 serà possible cap de les dues vies esmentades i, per tant, cal contemplar les 172 actuacions que ens permetin fer la declaració d’independència per altres 173 vies. En aquest procés serà imprescindible la unitat d’acció i la 174 coordinació efectiva entre els diferents actors per assegurar la 175 màxima eficàcia en la feina que pertoqui a cada actor. En aquesta 176 mateixa línia, caldrà enfortir la col·laboració amb les altres entitats i 177 organitzacions que treballen amb els mateixos objectius per tirar endavant 178 els cinc projectes del nostre Pla d’actuació. 179 5

 

Aquest Full de ruta descriu la fase que acaba amb la Declaració 180 d’independència després de seguir les diferents etapes que ens hi han de 181 portar, però també s’endinsa en el procés posterior. 182

183

La Via catalana cap a la independència té unes singularitats que fan 184 que aquest procés sigui únic. I potser la principal sigui que es tracta 185 d’un procés basat en el suport d’una àmplia majoria de la societat 186 civil. Perquè aquest suport no s’afebleixi cal assegurar la implicació real i 187 efectiva del màxim nombre possible de ciutadans, cosa que ens obliga a un 188 exercici permanent de transparència, de debat i de convenciment col·lectiu. 189 En la mesura que es tracta d’un projecte compartit per una majoria 190 es converteix en un projecte imparable, irreversible. I perquè 191 realment pugui ser compartit, cal que tothom en conegui el destí final i els 192 camins per arribar-hi. Cal guanyar en seguretat individual i col·lectiva. Per 193 això és imprescindible conèixer en detall les propostes d’actuació d’aquesta 194 fase. 195

196

Hem entrat, doncs, en la fase que qualifiquem de DECLARACIÓ DE LA 197 INDEPENDÈNCIA, que acabarà desenvolupant-se seguint el Pla d’etapes 198 que descriurem més endavant i que, a partir d’un determinat moment, 199 segueixen dues vies diferents. 200

201

5.a VIA A: 202

203

CONTEXT: Escenaris a) i b), en què es preveu la celebració de la Consulta 204 del dia 9 de novembre. 205

206

OBJECTIUS: Aconseguir una àmplia majoria social favorable a la 207 constitució de Catalunya com a estat independent amb la major participació 208 possible en la Consulta del dia 9 de novembre. 209

210

ACTORS: Institucions catalanes –Generalitat i ajuntaments-, partits polítics 211 i societat civil. 212

El paper específic dels diversos actors serà diferent en cadascun dels 213 escenaris possibles i s’haurà d’adaptar a les circumstàncies concretes que 214 es vagin produint. L’ANC proposa que es segueixin els paràmetres 215 següents: 216

217

1.- Generalitat: abans del proper 11 de setembre, el Parlament de 218 Catalunya haurà d’aprovar el marc legislatiu propi i, entre d’altres, la Llei 219 de Consultes populars no referendàries que serà la base legal més probable 220 per a convocar la Consulta del dia 9 de novembre, i el President convocar-221 la. En ambdós escenaris, a) i b), caldrà actuar a partir de la legalitat 222 catalana i, en l’escenari b), realitzar actes concrets que apliquin de forma 223 pràctica la Declaració de sobirania aprovada pel Parlament de Catalunya el 224 dia 23 de gener de 2013. 225

226

2.- Ajuntaments: Assegurar la logística per a la celebració de la Consulta. 227 6

 

228

3.- Partits polítics: En el cas dels municipis on per circumstàncies 229 polítiques sigui previsible algun tipus d’obstaculització d’aquesta feina, 230 caldrà promoure els mecanismes legals que permetin un canvi favorable en 231 els equips de govern municipal. En els casos on això no sigui possible, 232 caldrà treballar per organitzar la celebració de la Consulta a partir de la 233 iniciativa popular. 234

235

4.- Societat civil: Treballar en primer lloc, per assegurar la celebració de 236 la Consulta el dia 9 de novembre i, en segon lloc, per convèncer la majoria 237 dels nostres conciutadans que només amb la constitució de la República 238 catalana tindrem la possibilitat de progressar en tot els camps. 239

5.b VIA B: 240

241

CONTEXT: Escenaris c) i d), en els que, per diferents motius, no serà 242 possible la celebració de la Consulta el dia 9 de novembre. En l’escenari c) 243 encara es podrà esgotar la via democràtica amb la convocatòria d’eleccions 244 anticipades, que hauran de prendre el caràcter de plebiscitàries, i en 245 l’escenari d) caldrà constituir l’Assemblea de càrrecs electes per procedir a 246 la Declaració d’independència. 247

248

Un cop celebrades les eleccions anticipades, de caràcter plebiscitari, l’única 249 diferència entre un escenari i l’altre és que seguirem tenint Parlament i 250 Govern, o no. És una diferència important, però que farà variar ben poc les 251 actuacions dels diferents actors i incidirà poc en el desenllaç final si se 252 segueixen les etapes incloses en la via B. 253

254

OBJECTIUS: Conduir el procés cap a la declaració d’independència de la 255 forma més ordenada possible, pacíficament i al més aviat possible. 256

257

ACTORS: Institucions catalanes –Generalitat i ajuntaments-, partits polítics 258 i societat civil. 259

El paper específic dels diversos actors serà diferent en cadascun dels 260 escenaris possibles i s’haurà d’adaptar a les circumstàncies concretes que 261 es vagin produint. L’ANC proposa que es segueixin els paràmetres 262 següents: 263

264

1.- Generalitat: En l’escenari c) és el Govern de la Generalitat qui, desprès 265 de la convocatòria oficial, decideix aturar el procés de celebració de la 266 Consulta perquè no hi ha garanties suficients per a celebrar la Consulta amb 267 normalitat democràtica. El pas següent hauria de ser doble: demanar 268 l’empara de les institucions europees per a poder celebrar la Consulta al 269 més aviat possible i decidir la dissolució del Parlament i la convocatòria 270 d’eleccions que prenguin el caràcter de plebiscitàries. Si les circumstàncies 271 també ho fan inviable i la intervenció europea no arriba a temps, caldrà 272 passar a la Declaració d’independència. Per a reforçar aquesta segona línia 273 d’actuació, i coincidint amb el que caldria fer en l’escenari d), s’haurà de 274 constituir l’Assemblea de representants del poble català per procedir a la 275 7

 

Declaració d’independència. Aquesta Assemblea hauria d’estar formada pels 276 diputats del Parlament de Catalunya (estigui oficialment dissolt o no), per la 277 resta de diputats escollits per a d’altres cambres (Congrés de diputats i 278 Senat espanyols, Parlament europeu) i –encara que no sigui un requisit 279 imprescindible - pels alcaldes de tots els municipis de Catalunya que donin 280 suport al procés. L’objectiu és aplegar els representants democràtics de la 281 majoria incontestable dels ciutadans catalans. 282

283

2.- Ajuntaments: En aquests escenaris, i molt especialment en el d), és 284 molt probable que la conducció de tot el procés fins la Declaració 285 d’independència recaigui de forma especial en els ajuntaments catalans i en 286 la societat civil organitzada. És per això que es considera convenient 287 treballar, ja des d’ara, en la constitució de l’Assemblea d’alcaldes de 288 Catalunya, per disposar de les estructures polítiques i administratives 289 necessàries que permetin treballar en els escenaris més complicats. 290 Aquesta Assemblea hauria de prendre forma en el cas que no pugui 291 celebrar-se la consulta del dia 9 de novembre i hauria de posar-se al servei 292 del President de la Generalitat. 293

294

3.- Partits polítics: més enllà de la feina que pertoqui als càrrecs electes 295 dels partits polítics en les diverses institucions del país, caldrà que les 296 maquinàries de tots els partits polítics que donen suport al procés favorable 297 a exercir el dret a decidir es preparin adequadament per aquests escenaris 298 i, de forma molt especial, en dues línies: reforçar la seguretat interna i la 299 capacitat de col·laborar en l’autoorganització civil. 300

301

4.- Societat civil: en aquests escenaris, el paper de la societat civil 302 organitzada serà fonamental per aconseguir els objectius finals. A cada 303 poble i barri de les ciutats catalanes caldrà estructurar “organitzacions 304 unitàries” que, d’acord amb els ajuntaments del país, treballin en dues línies 305 prioritàries: mantenir l’activitat normal de tothom i organitzar 306 mobilitzacions massives, puntuals, àgils i espectaculars que centrin 307 permanentment l’atenció de tot el món. 308

309

310

6. PLA D’ETAPES 311

312

Les etapes que es preveuen durant el procés que ha de culminar amb la 313 Declaració d’independència i les actuacions i accions que es compromet a 314 fer l’Assemblea en aquesta fase del procés són les següents: 315

316

VIA A: ETAPES. 317

318

A.1.- Dret a decidir. La primera etapa, en la qual ja ens trobem de ple, 319 passa per fer arribar el nostre missatge a tota la ciutadania; per fer-320 los copartícips del dret que tenim com a poble, com a comunitat 321 nacional diferenciada, a decidir el nostre futur polític i la voluntat 322 d’exercir-lo. 323

324 8

 

Destinataris: tots els ciutadans del país, però de forma molt especial els 325 col·lectius que, per una o altra raó, estan indecisos sobre la 326 conveniència, o no, de constituir-nos com un Estat independent. Aquesta 327 proposta ha de fer-se de forma més intensiva en les zones del país on hi 328 hagi grups més nombrosos d’indecisos. 329

330

Requisits: la col·laboració i coordinació amb els altres actors del procés, 331 especialment amb la resta de les entitats i organitzacions de la societat 332 civil, i la unitat d’acció amb les institucions catalanes i els partits polítics. 333

334

Accions: En el marc del Pacte nacional pel dret a decidir donar suport a 335 la creació de Taules comarcals o locals pel dret a decidir. 336

337

Les primeres accions d’aquesta etapa s’emmarquen en el projecte “El país 338 de tots”, i utilitzen les eines següents: 339

340

A.1.1.- L’argumentari general contra la por i les incerteses 341

A.1.2.- Els argumentaris específics 342

A.1.3.- La campanya per a fer possible la celebració de la consulta. Aquesta, 343 internament es centrarà en fer efectiu l’exercici del dret a decidir i des d’un 344 punt de vista internacional, i emmarcat en el projecte “De Catalunya al 345 món”, es treballarà en fer visible la involució democràtica de l’estat 346 espanyol. 347

348

Terminis: Des d'ara fins al 9 de novembre de 2014. 349

350

A.2.- La campanya pel Sí+Sí. Campanya organitzada de manera 351 coordinada amb els partidaris d’aquesta opció –partits polítics i entitats de 352 la societat civil- en la Consulta del dia 9 de novembre. 353

354

Destinataris: tots els ciutadans de Catalunya majors de 16 anys. 355

356

Requisits: iniciar la campanya a les zones del país amb major densitat de 357 partidaris de la constitució de l’estat català independent, per anar estenent-358 la a la resta del país a mesura que la proposta anterior, A.1, s’hagi anat 359 consolidant. 360

361

Accions: S’ha de crear un organisme que coordini la campanya i, a partir 362 de les organitzacions territorials dels diferents actors –especialment de 363 l’ANC- caldrà anar creant equips de campanya en tot el territori. 364

365

Ha de ser una campanya massiva i, per tant, basada en la publicitat directa 366 i en els actes públics de mitjà i gran format. Formalment, serà una 367 campanya centrada en explicar els avantatges de la independència, les 368 oportunitats que se’ns obren amb la creació d’un Estat independent. 369

370

Terminis: des de l’1 de juny fins a l’inici de la campanya electoral 371 (previsiblement, 15 dies abans del 9 de novembre). L’òrgan de coordinació 372 de la campanya ha de crear-se abans del 30 d’abril de 2014. 373 9

 

374

A.3.- 11 de setembre. Aquest 11 de setembre ha de ser recordat com 375 l’11 de setembre que va fer possible la celebració de la Consulta.” 376 La idea sobre la que ha de girar la convocatòria és que el poble de 377 Catalunya convoca la Consulta. I ha decidit que votarà. 378

379

Destinataris: tots els ciutadans de Catalunya han de poder participar, 380 activament, en els actes públics que es celebrin. 381

382

Requisits: Els actes que es prevegin han de tenir un alt contingut simbòlic i 383 polític i, alhora, han de mantenir el caràcter festiu dels anys anteriors. Han 384 de ser entesos com la culminació d’un procés popular, cada cop més 385 massiu, que enceti la recta final cap a la independència i han de tenir un 386 ressò mundial superior a les dues diades anteriors. Les institucions 387 nacionals –Generalitat i ajuntaments- han de tenir-hi un paper molt 388 important. 389

390

Accions: Ha de ser un projecte de tota l’Assemblea des del mateix moment 391 de la seva creació. Però, a més, ha de ser un acte que impliqui les 392 institucions del país des del primer moment. Caldrà crear, doncs, un òrgan 393 estable de coordinació que asseguri la viabilitat de la proposta. 394

395

Tots els projectes de l’Assemblea han de tenir cabuda i participació en la 396 proposta per aquest 11 de setembre. De forma especial, el projecte Signa 397 un vot ha de tenir un fort protagonisme durant tot l’estiu i el mateix 11 de 398 setembre, data en la que es tancarà la recollida d’instàncies. 399

400

Terminis: Des de l'1 de juliol fins a l'11 de setembre de 2014. Com en els 401 dos anys anteriors, els actes preparatoris de l’11 de setembre han de 402 començar dos mesos abans, tant en el mateix territori català com a nivell 403 internacional. Si bé el punt culminant ha de ser l’11 de setembre, els actes 404 organitzats han de generar les estructures i la consciència que la 405 mobilització popular haurà de ser permanent fins al 9 de novembre. 406

407

A.4.- de l’11S a la campanya oficial. Serà l’etapa decisiva per 408 assegurar la celebració de la Consulta. La pressió de l’Estat espanyol per 409 impedir la consulta serà màxima en aquesta etapa. 410

411

Destinataris: tots els ciutadans catalans i, especialment, els que tindran 412 dret de vot el dia 9 de novembre. 413

414

Requisits: A part de seguir la campanya en positiu a favor del Sí+Sí, caldrà 415 centrar els esforços en una doble direcció: assegurar la logística necessària 416 per a celebrar-la arreu i generar el clima de defensa dels drets democràtics 417 enfront dels qui els neguen. 418

419

Accions: l’òrgan que coordini la proposta A.2 (Campanya Sí+Sí) ha de ser 420 el mateix que lideri aquesta proposta, en col·laboració molt directa amb 421 l’AMI i amb els equips territorials de campanya. 422 10

 

423

Per assegurar la col·laboració activa de tots els ajuntaments de Catalunya 424 caldrà, en primer lloc, confirmar la bona predisposició de tots els 425 ajuntaments adherits a l’AMI i, alhora, dissenyar les diferents mesures de 426 pressió democràtica als alcaldes que s’hi mostrin reticents. Per altra banda, 427 caldrà continuar, a nivell públic, amb la campanya prevista en el punt A.2 i, 428 si cal, incorporar-hi els nous elements que es generin a partir de les accions 429 dels aparells de l’Estat espanyol. 430

431

Terminis: Des del 12 de setembre al 24 d'octubre de 2014. Tot i que 432 aquesta etapa té dates clares d’inici i final, el treball per a fer possibles els 433 objectius de l’etapa ha de començar com a màxim el 30 d'abril de 2014, des 434 del mateix moment de la creació del òrgan de coordinació (el mateix que 435 per a la proposta A.2). 436

437

A.5.- campanya oficial. L’ANC ha de ser un subjecte molt actiu en el 438 període de campanya oficial per la Consulta, demanant el vot favorable al 439 Sí+Sí. 440

441

Destinataris: tots els ciutadans de Catalunya amb dret de vot. 442

443

Requisits: Campanya activa basada en dos grans eixos: 444

1.- Som els ciutadans els que hem empès aquest procés d’independència i, 445 som precisament nosaltres, de manera especial, els que més podem sortir 446 guanyant amb una Catalunya independent. 447

2.- La construcció d’un nou Estat ens ofereix una oportunitat única per al 448 progrés social i econòmic i per a l’aprofundiment democràtic. 449

450

Accions: Creació d’un grup de treball específic, dins l’ANC, integrat per 451 components de les comissions dels projectes “el país de tots” i “el país que 452 volem” i per membres de les comissions d’actes, AT i tresoreria i 453 marxandatge. 454

455

És la culminació del projecte “el país de tots” i el final de la primera etapa 456 del projecte “el país que volem”. La campanya de l’ANC ha de consistir en la 457 organització de grans actes unitaris, de partits i societat civil, i en la 458 presència massiva al carrer de tota la gent de l’Assemblea, de forma ben 459 visible i fàcil d’identificar, repartint gratuïtament fulls volants que expliquin 460 les oportunitats que ens ofereix la construcció d’un nou Estat. 461

462

Terminis: Des del 24 d'octubre al 8 de novembre, els 15 dies previs a la 463 celebració de la Consulta. Tot i això, , els continguts i formats de la 464 campanya han de treballar-se des de molt abans. El treball del grup creat 465 per a coordinar la campanya ha de començar a principis de juliol del 2014. . 466

467

A.6.- 9N. Les Assemblees territorials de l’ANC han d’organitzar-se per 468 disposar d’interventors en totes les meses i d’equips de suport logístic i de 469 seguretat que puguin actuar en qualsevol lloc i moment. 470

471 11

 

Destinataris: tots els membres, simpatitzants i col·laboradors de l’ANC, 472 inclosos els de les bases de dades de la Via Catalana 2013 i 2014. 473

474

Requisits: Mentre uns membres estan pendents exclusivament del correcte 475 funcionament de la jornada electoral en els recintes on hi hagi les meses, 476 els altres hauran de vetllar per la seguretat exterior, per la documentació 477 gràfica de qualsevol incident i per assegurar que la jornada es desenvolupa 478 amb plena normalitat democràtica. La comunicació permanent entre els 479 interventors i els equips exteriors serà fonamental. 480

481

Accions: Creació d’una Comissió electoral central, 9 de regionals i 41 de 482 comarcals, de les que dependran l’estructura d’interventors de mesa. 483 Creació d’un nombre adequat d’equips de suport logístic i de seguretat, de 484 manera que en disposin totes les poblacions de més de 3.000 habitants. 485 L’experiència del projecte Signa un vot serà d’utilitat en aquesta etapa. 486

487

Les diferents comissions i equips de suport hauran d’estar dotats dels 488 mitjans necessaris –comunicació, informàtics,...- per a fer la seva feina 489 eficaçment. 490

491

Terminis: El treball, preparat amb anterioritat, es concentrarà en el dia 9 492 de novembre. 493

494

A.7.- Etapa posterior al 9N. Els resultats favorables a la constitució 495 d’un estat independent impliquen l’inici d’un procés de negociació previ a la 496 Declaració d’independència. Esgotades totes les possibilitats de negociació, 497 la Declaració s’haurà de produir igualment (veure etapa A.8/B.3). 498

499

Destinataris: tots els ciutadans de Catalunya. 500

501

Requisits: La gestió dels resultats i del temps immediatament posterior al 502 9 de novembre és clau per assegurar la culminació del procés amb èxit. 503 Abans de la Declaració d’independència des del Govern s’ha de demanar, 504 oficialment, l’obertura de negociacions per acordar el procés de secessió, el 505 repartiment d’actius i passius i la gestió del període de transició. En el cas 506 d’una resposta negativa, caldrà demanar la intervenció internacional i portar 507 el tema al Tribunal Internacional de Justícia. 508

509

Accions: La responsabilitat de conduir aquest procés recau, exclusivament, 510 en les institucions nacionals catalanes, però la resta dels actors i, 511 especialment, la societat civil i els ajuntaments tenen un paper fonamental 512 per preparar les accions que permetin fer la Declaració d’independència 513 quan el Parlament ho consideri necessari. 514

515

Totes les estructures de l’ANC han d’estar perfectament preparades per a 516 actuar adequadament en aquesta etapa que pot ser relativament llarga i 517 dura. El projecte “De la desobediència a la sobirania” és l’instrument a partir 518 del qual l’Assemblea està preparant aquesta etapa decisiva del procés. Pel 519 12

 

caràcter que pot tenir aquesta etapa, sembla adequat que aquest projecte 520 es treballi amb la màxima confidencialitat. 521

522

Terminis: Preparació des d’ara mateix fins que s’hagin d’executar les 523 propostes de l’esmentat projecte, si es donen les circumstàncies. 524

525

VIA B: ETAPES. 526

527

B.1.- Eleccions anticipades. Un cop esgotades les possibilitats de 528 celebrar la Consulta el dia 9 de novembre, caldrà recórrer la darrera etapa 529 per demostrar que ho hem intentat tot per la via pacífica i democràtica. La 530 celebració de les eleccions anticipades, de caràcter plebiscitari, serà aquest 531 darrer pas. El paper de l’ANC ha de ser el d’empènyer la constitució d’una 532 candidatura unitària dels partits i forces socials que proposin la Declaració 533 d’independència com a primer acte del nou Parlament i donar-hi tot el 534 suport actiu. 535

536

Destinataris: tots els ciutadans del país. 537

538

Requisits: enfortir la col·laboració i coordinació amb els altres actors del 539 procés, especialment amb la resta de les entitats i organitzacions de la 540 societat civil, i concertar la unitat d’acció amb les institucions catalanes i els 541 partits polítics favorables a la independència. 542

543

Accions: Constituir una “Taula de forces polítiques i socials per a 544 l’Estat propi” que condueixi aquest procés fins a la constitució de la 545 candidatura unitària i, si cal, per tancar acords i compromisos amb altres 546 candidatures que només comparteixin l’objectiu principal. 547

548

L’Assemblea ha de preparar la proposta que permeti constituir aquesta 549 Taula i formalitzar els acords necessaris. 550

551

Terminis: Si escau, a partir de l’11 de setembre de 2014, data a partir de 552 la qual es poden precipitar els esdeveniments. 553

554

B.2.- Assemblea de càrrecs electes. Ja sigui en l’escenari c), i com a 555 suport a la possible Declaració d’independència del nou Parlament sorgit de 556 les eleccions anticipades, o sigui en l’escenari d), cal promoure la 557 constitució de l’Assemblea de càrrecs electes que procedeixin a la 558 Declaració d’independència dels representants del poble de 559 Catalunya. 560

561

Destinataris: els càrrecs electes. 562

563

Requisits: enfortir la col·laboració i coordinació amb els altres actors del 564 procés, especialment amb la resta de les entitats i organitzacions de la 565 societat civil, i concertar la unitat d’acció amb les institucions catalanes i els 566 partits polítics favorables a la independència. 567

568 13

 

Accions: La mateixa “Taula de forces polítiques i socials per a l’Estat 569 propi” proposada en l’etapa anterior, pot ser l’òrgan que condueixi aquest 570 procés fins a la constitució de l’Assemblea de càrrecs electes que actuarà 571 com a representants del poble català a l’hora de fer la Declaració 572 d’independència. 573

574

L’Associació de Municipis per la independència, amb la col·laboració de 575 l’ANC i dels partits polítics independentistes, podria ser qui prepari la 576 proposta que permeti constituir aquesta Assemblea de càrrecs electes. 577

578

Terminis: Si escau, a partir de l’11 de setembre de 2014, data a partir de 579 la qual es poden precipitar els esdeveniments, per a tenir-la a punt el 10 de 580 novembre. 581

582

VIA A I VIA B: ETAPES COMUNES 583

584

A.8/B.3. Declaració d’independència: En qualsevol dels escenaris, 585 amb Consulta o sense, sempre arribarà el moment en que caldrà fer, 586 formalment i solemnement, la Declaració d’independència. Serà el dia que 587 ha de ser recordat com el Dia de la independència. 588

589

Destinataris: tots els ciutadans del país. 590

591

Requisits: L’etapa posterior al 9 de novembre, s’hagi realitzat la Consulta o 592 no, ha de permetre crear les condicions òptimes per a procedir a la 593 Declaració de la Independència en el moment i data més convenient per al 594 procés i per a garantir el mínim trasbals a la ciutadania. 595

596

Accions: En els escenaris a), b) i c), en els que el Govern de la Generalitat 597 es manté oficialment, li correspon al Govern dirigir el procés en tots els 598 detalls. En l’escenari d) el Govern de Catalunya, i el Parlament, han de 599 mantenir-se en el seu lloc i han d’actuar com a institucions escollides 600 democràticament pel poble català. Correspondrà a les institucions catalanes 601 decidir la data i la forma de procedir a la Declaració d’independència. En la 602 seva absència, correspondrà fer-ho a l’Assemblea de representants del 603 poble català que, alhora, hauran de nomenar un Govern provisional que 604 executi aquesta decisió. 605

606

L’ANC ha de contribuir a convertir aquest procés posterior al 9 de novembre 607 en un procés net i entenedor per a la ciutadania, en explicar que és un 608 procés democràtic i en fer possible que la Declaració d’independència sigui 609 una festa popular de dimensions nacionals i d’ampli ressò mundial. 610

611

Aconseguir la màxima quantitat d’instàncies signades en el marc del 612 projecte Signa un vot pot resultar un element fonamental per a donar 613 encara major solidesa democràtica a la decisió de l’Assemblea de 614 representants del poble català de declarar la independència. 615

616 14

 

Terminis: la diada de Sant Jordi de 2015 pot ser un horitzó plausible i fins i 617 tot desitjable per a fer aquesta Declaració. Treballar amb aquests terminis 618 pot permetre fer el procés de forma ordenada i acordada o, almenys, amb 619 el suport internacional suficient. 620

A.9/B.4.- L’exercici de la sobirania. La Declaració d’independència 621 ha d’anar seguida d’actes d’exercici de sobirania que, en la pràctica, facin 622 visible un funcionament ordinari plenament independent, sobirà. Aquesta 623 actes i el control efectiu del país ens facilitaran el reconeixement 624 internacional. 625

Destinataris: tots els ciutadans del país. 626

627

Requisits: La visualització pública que el país sencer funciona per sí sol ha 628 de ser clarament percebuda per la ciutadania i ha de concretar-se en 629 elements com el control de les grans infraestructures i fronteres –ports, 630 aeroports,...-, la seguretat pública, les comunicacions, etc. L’element clau 631 serà el comportament fiscal de la ciutadania, quan hagi de fer front al 632 pagament periòdic d’impostos i esculli, majoritàriament, ingressar-los a 633 l’administració del nou estat. 634

635

Accions: Treballar conjuntament amb la resta d’actors del procés per 636 assegurar l’exercici de les competències pròpies del nou estat català. 637 Especialment, amb la culminació de campanyes com el “Declara’t a 638 Catalunya” 639

640

Terminis: A partir del mateix dia de la Declaració d’independència, els més 641 adequats per a la correcta finalització del procés. 642

643

7. FASE DE CONSTITUCIÓ DE LA REPÚBLICA CATALANA 644

Tot i que ja correspondrà a una etapa posterior a la Declaració 645 d’independència, hi ha un seguit de propostes d’actuació que s’han de 646 preparar des d’ara mateix per a poder ser efectives en la fase posterior a la 647 Declaració d’independència. Les més importants són les següents: 648

A.10/B.5.- Procés constituent. El procés constituent serà net, clar i 649 engrescador si es prepara des de molt abans. Si el procés d’independència 650 està sent impulsat per la societat civil, sembla lògic que el procés 651 constituent que acabarà definint les estructures del nou Estat compti amb 652 la màxima participació popular. 653

Destinataris: tots els ciutadans, però especialment els més implicats en les 654 estructures socials i amb la feina de transformació de la societat. 655

656

Requisits: La preparació del procés constituent ha de fer-se des d’ara 657 mateix, amb la màxima col·laboració entre tots els actors implicats i 658 enfortint al màxim la unitat d’acció política. 659

660 15

 

El Parlament caldrà que faci pública la seva decisió d’obrir un procés 661 constituent en el que fixi el calendari electoral, i amb la constitució d’una 662 ponència constitucional que elabori una proposta de constitució que sigui 663 sotmesa a un referèndum, en el termini més breu possible. El pas següent 664 haurà de ser la convocatòria de les primeres eleccions generals al nou 665 Parlament català que iniciï el primer període normal de sessions. 666

667

Accions: Elaborar la Constitució del nou estat és un projecte de país. Per a 668 disposar de les bases necessàries perquè ho sigui, l’ANC impulsa el 669 projecte “el país que volem”. Per a convertir-lo en un veritable projecte de 670 país, l’ANC proposa la creació d’una organització específica de la que puguin 671 formar part totes les entitats i organitzacions de la societat civil. 672

Terminis: El procés popular per a posar les bases del nou Estat ha de 673 començar el dia de Sant Jordi de 2014 i l’objectiu és que la feina quedi 674 enllestida el dia de Sant Jordi de 2015-. Caldria treballar en la perspectiva 675 de poder celebrar el referèndum per aprovar la nova constitució el dia 11 de 676 setembre de 2015. 677

A.11/B.6.- Reconeixement internacional. 678

Destinataris: La comunitat internacional i els agents catalans que tenen 679 incidència internacional. 680

681

Requisits: El reconeixement d'un nou estat és acte polític dels altres estats 682 que té conseqüències jurídiques de dret internacional. A partir del 683 reconeixement internacional Catalunya passarà a ser considerada un 684 membre més de la comunitat internacional, amb personalitat jurídica per 685 poder tenir relacions diplomàtiques, subscriure tractats i acords 686 internacionals i ingressar en els diferents organismes internacionals. 687

688

Per al reconeixement cal que primer existeixi un "coneixement". Per tant, és 689 molt important fer conèixer al món des d'ara mateix l'existència de 690 Catalunya, la voluntat del poble català de constituir un nou estat 691 independent i les raons que justifiquen i impulsen aquesta voluntat. 692

693

Accions: En qualsevol dels escenaris, el ventall d'accions a desenvolupar és 694 similar i molt ampli. Inclou tota mena d'accions divulgatives adreçades a 695 l'opinió pública mundial en general per donar a conèixer Catalunya, la seva 696 voluntat d'autodeterminar-se i el procés d'independència. Des de l'ANC 697 s'impulsa el projecte "De Catalunya al món", basat en diversos eixos que 698 tenen per finalitat promoure el coneixement de la situació i el procés 699 d'independència de Catalunya per part de l'opinió pública mundial en 700 general i, en particular, de les classes dirigents i creadors d'opinió dels 701 països considerats clau per al reconeixement. 702

Terminis: Aquest projecte de l'ANC acabarà quan la gestió del 703 reconeixement internacional de la República catalana sigui assumida pel 704 nou govern sorgit de la proclamació de la independència. 705 16

 

706

8. FASES POSTERIORS 707

708

La reunificació de la nació catalana, si aquesta és la voluntat majoritària de 709 la població de cadascun dels seus territoris. La concreció, en qualsevol 710 model de relació que decideixin, dependrà del procés amb què s'hi arribi, 711 però serà en base al respecte a les singularitats i de comú acord. 712

713

Tarragona, 5 d’abril de 2014 714


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada