dilluns, 28 d’octubre del 2013

28/19/13. Crida per una educació pública de qualitat. Quan van atacar la llengua a Catalunya, no hi havia ningú més que poguera protestar.

Benvolguts,

Ahir va aparèixer aquesta Crida al Punt/Avui.
 
   
L’anunci que us mostro és interessant ja que aplica el conegut poema, atribuït a Bertold Brecht però del pastor luterà Martin Niemöller (engarjolat en els camps de concentració de Sachsenhausen i Dachau de 1937 a 1945 pel govern de Hitler), a l’escanyament de l’educació produïda pel decret Wert.

En un apunt anterior del mes de març d’enguany ja n’havíem parlat:


Poema original:

Quan els nazis van venir a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era
comunista
,
Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era
socialdemòcrata
,
Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era
sindicalista
,
Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era
jueu
,
Quan van venir a buscar-me,
no hi havia ningú més que poguera protestar

 Aquest poema corre per la xarxa refet i aplicat a la situació actual canviant uns quants mots:

Quan els nazionalistes espanyols van atacar la llengua al País Valencià ,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era
valencià,
Quan van atacar la llengua a la Catalunya del Nord,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era de la Catalunya del Nord,
Quan van atacar la llengua a la Franja de Ponent,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era de la Franja de Ponent,
Quan van atacar la llengua a les Balears,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era balear,
Quan van atacar la llengua a Catalunya,
no hi havia ningú més que poguera protestar.
 

 El de l’anunci d’ahir venia a dir el mateix.

A continuació m’he dedicat a navegar per veure l’extensió actual de la Crida, que va néixer a les Illes Balears.

És extraordinària l’organització que han creat a les Illes! Podeu entrar-hi a partir de l’enllaç:

http://plataformacrida.blogspot.com/



Hi ha una quantitat d’aportacions dels diferents instituts de les Illes, de la coordinació entre les Illes, amb assemblees simultànies a Mallorca i Eivissa per exemple.

És increïble la quantitat i la qualitat dels logos que han anat apareixent al voltant d’aquest moviment. Els podeu veure en el mateix Bloc i podeu anar a:


on en veureu a cabassos, començant per l'anunci de vaga del dijous passat.
 

 



 
També podeu veure-hi imatges d'una de les manifestacions:
 
 
Per altra part en l’enllaç:


trobarem una explicació molt clara i definida de la LEC (Llei d’Educació de Catalunya).

 
Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada