dilluns, 19 d’agost del 2013

19/08/13. La història l’escriuen els guanyadors i ara l’escriurem nosaltres


Benvolguts,

Tenim una amiga de la família a Mallorca a la que també envio les meves Reflexions i que avui m’ha respost a la meva d’avui mateix:


Us passo el seu escrit perquè veieu la magnitud de la tragèdia:

Pel que m'han dit, no només no poden posar llaçades a les façanes, sinó que els professors no poden expressar depèn quin tipus d'idees dins dels centres ni parlar-hi de depèn quins temes... Visca la llibertat d'expressió!

I l'actual consellera d'Educació és llicenciada en Dret i agent de la propietat immobiliària... Ja veus quina gran experiència pot tenir en ensenyament... Bé, ja diuen que l'han triat només perquè és fidelíssima seguidora d'en Bauzá (l'anterior conseller era, dins de la desgràcia i el peperisme, una mica menys radical i evitava el conflicte; aquesta ha posat fil a l'agulla immediatament).

El que no acabo d'entendre és per què són tan "extremistes", perquè penso que l'únic que aconsegueixen és que la gent es tiri al carrer indignada, i no només la gent que sempre hem estat contra ells... Jo crec que aquí mai no s'havia congregat tanta gent a les manifestacions a favor de la llengua com ara. 

Ja veurem si comencem el dia 13 o no... Els meus van a la concertada, però deurà ser la primera que perdrà la concertació, perquè és l'ovella negra de Palma (laica, catalanista i d'esquerres...).

Aina

I la meva resposta:
 
Hola Aina,

Tal com tu dius Visca la Llibertat d’expressió!

D’entrada hi ha un refrany que diu que Per fer truites s’han de trencar els ous!

Des de Catalunya, mirem amb admiració la vostra lluita, que no podria ser d’altra manera, amb les vagues de fam dels Mestres jubilats, amb les manifestacions multitudinàries…

Tenim un bon informador que és en Joan Lladonet!

I evidentment sentim la vostra lluita com a nostra que és! Tots pertanyem a la Nació Catalana i tots tenim els mateixos enemics, encara que el poder s’acarnissa amb els més febles...

Jo faig el que puc per transmetre a tothom els sentiments de que som un sol poble amb un enemic principal que és ara el PP i adés era el PSOE. El PPSOE vaja. Però el PPSOE no és res més que l’encarnació de l’esperit de Felip V, dels Trastàmares, i tutti quanti. És l’encarnació del Regne de Castella!

Ens estan arribant al pinyol, sigui a les Illes ara, al País Valencià des de fa molts anys, a la Catalunya Nord que encara en fa més d’anys, fins i tot a la Franja, i a Catalunya que aparentment és més forta però ens estan assetjant des de fora i també des de dintre el PP, els C’s, el PSC, UDC a qui CDC li permet que ho rebenti tot (per què?), i d’altres dels que diuen sempre si, però no...

Aquest 11 de setembre farem una altra festa més grossa encara que la de l’any passat. I els capteniments dels nostres governants tornaran a canviar, qualitativament!

Jo aquest cop soc optimista. A l’edat que tinc estic obligat a ser-ne. El president Mas va dir fa dos o tres mesos que la història l’escriuen els guanyadors i que ara l’escriurem nosaltres! I jo m’ho crec!

Salut i empenta. Esperem que tingueu el tremp per aguantar la tardor calenta que s’acosta. Us farem costat!

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada