dimecres, 31 de juliol del 2013

31/07/13. Y yo quiero ser catalana: me admira la lucha, la dignidad, el valor, el pueblo, me admira todo lo que tiene que ver con vosotros


Benvolguts,

Aquesta senyora, Maria Rubio, que vol ser catalana, no viu entre Pinto i Valdemoro, però viu molt a prop dels dos pobles. Viu a la vega del riu Jarama, entre Madrid i Aranjuez. Amb el Google Maps es veu la vega i el desert del voltant, que arriba fins al final de la “meseta”. Té a quatre o cinc quilòmetres l’estació de Cienpozuelos, de la xarxa de Cercanias del tren que va de Madrid a Aranjuez, aquell tren que varen construir els borbons de torn amb els diners del tresor, quan a Catalunya el 1850 els industrials varen construir amb diners privats la línia Barcelona-Mataró que va continuar amb una xarxa per tot el Maresme, el Vallès, el Penedès, etc, per tal de bescanviar mercaderies fabricades per tot arreu i en destinació/origen el port de Barcelona. A Madrid per cert no varen construir cap xarxa ja que no hi havia res bescanviar. I a més no hi havia port...

L’escrit de la senyora Maria Rubio està molt bé, és molt digne i no hauria de ser notícia, com allò de l’home que mossega el gos. Però és notícia pel que manca: No hi ha ni un comentari d’altres lectors ni a favor ni en contra. Res de res! I aquest és el problema. La gent que llegeix El Periódico, passssa! És el menyspreu total!

Tags:

·       Y yo quiero ser catalana: me admira la lucha, la dignidad, el valor, el pueblo, me admira todo lo que tiene que ver con vosotros

·       Yo soy de Madrid, de la provincia, Titulcia es mi pueblo. Aquí no hay lucha, nos dejamos tomar el pelo por el Gobierno, esté quien esté

·       Yo quiero ser catalana. Espero poder asistir a la vía catalana, dependerá del trabajo, pero tengo mi sitio reservado

·       Me siento muy orgullosa de vosotros, y seguro que conseguís la independencia

·       En tal caso, aceptadme como ciudadana, por favor

 

"Quiero ser catalana", declara una lectora de Madrid en una carta a El Periódico


Lunes, 29 de julio del 2013

María Rubio (Titulcia (Madrid)) . El Periódico

Desde hace unos años he tenido la fortuna de acercarme a Catalunya y a los catalanes. Y yo quiero ser catalana: me admira la lucha, la dignidad, el valor, el pueblo, me admira todo lo que tiene que ver con vosotros. Yo soy de Madrid, de la provincia, Titulcia es mi pueblo. Aquí no hay lucha, nos dejamos tomar el pelo por el Gobierno, esté quien esté. No hay sentimiento de orgullo de la tierra excepto para criticar comentarios nacionalistas de otras comunidades. Yo quiero ser catalana. Espero poder asistir a la vía catalana, dependerá del trabajo, pero tengo mi sitio reservado. Me siento muy orgullosa de vosotros, y seguro que conseguís la independencia. En tal caso, aceptadme como ciudadana, por favor.

Joan A. Forès

Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada