dilluns, 17 de desembre del 2012

17/12/12. “Keep calm and speak catalan”, de Xavier Antich en La Vanguardia


Benvolguts,

El, director de La Vanguardia, José Antich, tant pot posar un semàfor vermell a Mas un cop guanyades les eleccions, com atiar un tal José Antonio Zarzalejos, un nacionalista espanyol nascut a Euskadi, contra Catalunya, com alinear-se totalment i descaradament amb el Lobby Puente Aereo, com estripar en públic una enquesta del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO).

 En canvi un articulista amb el mateix cognom, Xavier Antich, germà del director, que també escriu a La Vanguardia, publica l’article “Keep calm and speak catalan” del que n’extrec aquest paràgraf, on sembla que pren partit desacomplexadament per la immersió lingüística. El fotran fora de La Vanguardia?:

Hace cuarenta años, bajo el franquismo, la sociedad catalana todavía hablaba de castellanos y charnegos para establecer una distinción entre una comunidad propia y una comunidad ajena. Que estas expresiones detestables hayan sido absolutamente desterradas de Catalunya es, salvo para los estúpidos, un mérito indiscutible de la inmersión lingüística. Hoy sólo hay catalanes. Y la lengua que hablan no los segrega ni los clasifica en guetos separados. Y eso no tiene marcha atrás. Con eso no se negocia. Si el Gobierno de España lo entienden, bien. Pero, si no lo entiende, peor para ellos. Keep calm and speak catalan. Adelante con calma, pacíficamente, de acuerdo con las mayorías instituidas. Como si nada. Y en catalán.

  

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada