dijous, 23 de juny del 2011

22/06/11. El PP i el genocidi linguístic continuat

Benvolguts,
D’entrada, com sempre que puc, l’humor d’en Ferreres:


Ja ho sabem, per activa i per passiva, que el PP és el franquisme en estat pur. Però resulta que el govern de CiU necessita el PP per governar! També podria usar (i llençar) altres socis puntuals o permanents com ERC o el PSC o ICV. Però els seus condicionants (també anomenats lobbies) el fan decantar o carregar cap a la dreta.
El PP en el seu afany fora de mesura per destruir Catalunya s’ha trobat la parella de ball ideal. En la batalla dels pressupostos resulta que la penyora a pagar al PP, desmuntar oficines de la Generalitat a l’estranger, desmuntar la Llei dels Toros, acceptar la destrucció del sistema d’immersió lingüística (que havia aguantat 30 anys!), entre d’altres, els va semblar més suau que les possibles penyores socials del PSC(PSC-PSOE), d’ERC o d’ICV. De fet el govern de la Generalitat està superat i no sap o no vol on agafar-se. Han de reconèixer que la Generalitat i el Parlament no arriben ni al de la Senyoreta Pepis!
Per molts anys botiflers compulsius!
I el PP, ja ho sabem té engegada des de sempre una creuada (beneïda segurament per l’església catòlica del Rouco) per acabar de liquidar el que en Franco havia deixat mig liquidat.

El PP fa 6 mesos que té el País Valencià sense TV3. El PP està desmuntant les polítiques lingüístiques al País Valencià:
“La Generalitat de Francisco Camps ha anunciado, apenas ocho días después de las elecciones autonómicas y municipales, el fin del modelo lingüístico valenciano, una decisión que ha provocado ya polémica en la comunidad educativa y en la oposición.
El conseller de Educación, Alejandro Font de Mora, que hizo el anuncio este lunes, explicó que el nuevo modelo plurilingüe, que comenzará a aplicarse en la Comunitat Valenciana en el curso 2012-13, de forma progresiva en seis años, contará con una única línea y eliminará las tres existentes en la actualidad. El valenciano, el castellano y el inglés convivirán en porcentajes similares de un tercio cada uno en el sistema escolar.
En un comunicado, Morera consideró que el conseller de Educación, Alejandro Font de Mora, ha iniciado “una cruzada a muerte” contra el valenciano, y llamó a “una movilización urgente” de la sociedad valenciana en defensa de nuestra lengua para “que se restablezca la normalidad”. El diputado de Compromís pidió la destitución de Font de Mora, por sus continuos ataques contra el valenciano.”

“El nou alcalde de Palma, Mateu Isern, ha informat aquest dijous de l'organigrama del consistori de la capital balear. Isern ha anunciat que l'Ajuntament no comptarà amb una direcció general de política lingüística, una àrea que ha existit fins ara. Ha explicat que necessita uns dies per saber quin departament assumeix aquestes funcions, ja que ha assegurat que no hi haurà una àrea específica.
Es pot donar també per segur que desapareixerà el servei de dinamitzadors lingüístics, que s'encarrega de fomentar l'ús del català als barris, especialment davant la presència de nouvinguts.

La senyora Camacho va exhibir l’imprès en què demana escola en castellà pel seu fill.
“La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha presentado una instancia ante la Conselleria de Ensenyament  en la que reclama al Gobierno de la Generalitat una enseñanza bilingüe en las escuelas catalanas.
Sánchez-Camacho se ha unido así a la campaña impulsada por Convivencia Cívica Catalana. Sánchez-Camacho ha afirmado que “lo pido como presidenta del Partido Popular de Cataluña, pero también como una madre más que quiere hacer valer los derechos que tenemos los padres”.
En este sentido, ha explicado que “esta es una campaña en favor de la libertad, que pide que la realidad bilingüe de nuestras calles se traslade a nuestro modelo educativo”. Sánchez-Camacho ha recordado que “el PPC siempre ha defendido un modelo educativo trilingüe, en catalán castellano e inglés”.
“Creemos en el bilingüismo, porque es una riqueza de todos i forma parte de la realidad catalana, así como un elemento cohesionador y fortalecedor de la sociedad catalana”, ha añadido.
Asimismo, ha afirmado que “pedimos a la Generalitat que cumpla con la Constitución y con las leyes que de ella se derivan y que cumpla con las cinco sentencias que ha dictado el Tribunal Supremo”.

Com veieu, i era previsible, mentre no ens fem independents ens tenen agafats pels pebrots...
I amb aquests salvatges illetrats i orgullosos de ser-ne, s’alia en Mas. Tristament hem de repetir contínuament els versos d’Antonio Machado:

Castilla miserable, ayer dominadora,
envuelta en sus andrajos desprecia cuanto ignora.


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada