dissabte, 28 de maig del 2011

28/05/11. Chacón, Rubalcaba, Zapatero, Losantos i companyia

Benvolguts,
El govern espanyol fa aigües. ZP cau en picat (Zpicat?), en Rubalcaba mou els fils i la Chacón s’ha vist “despechada” , encara que en pugui presumir.
En Ferreres, genial com sempre, ho explica gràficament:
En els darrers esdeveniments s’hi ha barrejat la patacada del PSOE i les ànsies de la Chacón. Ja fa temps, quan la Chacón començava a moure la cua tot acostant-se al ZP, ens creiem innocentment (nosaltres i el Polònia) que era per amor al ZP i ens equivocàvem com després s’ha vist: era per amor a sí mateixa! Quan varem començar a veure per on anaven els trets varem opinar que un súbdit nascut a la Comunidad Autónoma del Noreste, per molt renegat que fos, no podia arribar a President del Govern espanyol. I si era dona encara menys.
Ara ho confirmen els fets recents, amb la decisió de la Chacón de retirar-se als “quartels” d’hivern.
Ho expressa molt bé un radiofonista que no coneixia, Fernando Berlín, que escriu un article clarificador, en el que cita un altre articulista  Arsenio Escolar: Chacón vuelve a los cuarteles de invierno
“Las tensiones vividas en las últimas horas en el PSOE son enormemente ilustradoras sobre las luchas de poder en el interior de los partidos políticos: descarnadas y sin prisioneros. Se abandona así el objetivo de las elecciones generales y se apuesta por otro diferente: el de mantener el poder interno.
Según publicaba Arsenio Escolar en su blog, el PSOE se debatía esta mañana en este escenario de negociaciones:
“Rubalcaba y el núcleo duro de la dirección socialista (Blanco, etc.) retirarían los tanques que le han puesto en la puerta a Zapatero (forzar que el Federal del sábado vote la celebración de un congreso extraordinario, lo que supondría la derrota y caída del Zapatero secretario general y quizás su caída también como presidente del Gobierno) si a cambio Zapatero convence a Chacón de que anuncie que no será candidata y se va a unas primarias con un solo candidato: Rubalcaba”.
Y finalmente no habrá primarias. Se rompe otro de los símbolos del PSOE.
Tal y como lo cuenta Arsenio, la amenaza contra Zapatero era de una contundencia descarnada. Y debió sonar convincente, porque finalmente a mediodía, Carmen Chacón anunció que no se presentará a las Primarias.
Desde mi punto de vista y como primera apreciación, creo que el PSOE comete un gran error eludiendo las primarias. Su bandera contra la dedocracia del PP se había convertido en un símbolo de identidad, que abandona en la cuneta. ¿Como defenderán ahora lo que ha pasado?
Por otro lado Chacón era una excelente candidata: El color frente al blanco y negro de Rajoy; la modernidad frente a la receta del pasado.
Puede que Chacón regrese algún día, como Florentino Pérez hizo en el Madrid, a petición del propio PSOE. Pero se habrá perdido una buena oportunidad de demostrar que a pesar de todo el PSOE, con más de 100 años de historia, puede reinventarse, renacer de las cenizas de la noche a la mañana.”
Respecte a l’opinió de la caverna, Jiménez Losantos, sobre Chacón, he agafat un article del Xavier Campreciós al Periódico de títol “La dama catalana i espanyola”. L’article comenta un altre article de Jiménez Losantos de títol “El Mundo’: Chacón, “rendida” gracias a la “jugada maquiavélica” de Rubalcaba y los suyos”. De l’article del Campreciós n’he triat l’edició en castellà per fer més evident les animalades de Losantos:
“Pero todo no era seny, claro, que la caverna no descansa. Ahí va un cacho de la arenga progolpista, aires del 36, de Federico Jiménez Losantos (El Mundo): «El problema de Chacón es que no pertenece al PSOE, sino al PSC. Y ese partido habita una entidad política que abandonó la condición de española con el Estatut aprobado ilegalmente en la penúltima charranada (guarrada, marranada, cerdada) del Constitucional, preludio sordo y sórdido de la última: la legalización de ETA y la usurpación ilegal e ilegítima de las facultades del Tribunal Supremo. (...) Chacón (...) es víctima del Estatut que liquidó el régimen constitucional español del 78 a manos de ZP y el separatismo catalán, temporalmente encabezado por un tal Montilla. (...) Para ser ministra de Defensa, o eso dice el BOE, no ha defendido a España jamás. Ni siquiera lo ha intentado. (...) ¿Alguien se imagina a un socialista andaluz de costalero de una nacionalista catalana? Pues por eso se va Chacón».”
Per si no ho sabíeu, segons Losantos, la Chacón és una nacionalista catalana, l’estatutet retalladíssim del que fora del TS ningú no en parla ja, és una “charranada” il·legal, i el PSC “abandonó la condición española”. Qui ho havia de dir? Com s’ho portaven d’amagat el Zaragoza, l’Iceta, el Ferran, la Manuela de Madre i el trabucaire Nadal!

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada