dilluns, 14 de març del 2011

13/03/11. Els comentaris que milloren l'article

Benvolguts,

A l’ARA hi ha un article del seu director Carles Capdevila que parla de com són d’enriquidors els comentaris que s’afegeixen als articles dels diaris digitals. I són sorprenents els comentaris a aquest particular article!

Com que això és molt semblant al que jo faig des de fa uns mesos amb el meu Bloc Reflexions, em sembla interessant reproduir-lo. De fet s’intueix que hi ha una sinèrgia entre l’autor i els comentaristes que sovint provoca una segona lectura de l’article. I que cal una participació educada i moderada per afavorir el debat. Jo també us demano que hi hagi debat sobre les meves Reflexions, endebades.

“El periodisme viu una revolució que ens té excitats i espantats a parts iguals. Aquest diari ha nascut en aquest context, i per a nosaltres el diàleg permanent amb els lectors és en els fonaments, no ho fem perquè toqui sinó perquè ens agrada. Ho practiquem perquè en som creients. Per això incentivem al màxim que ens ajudeu, critiqueu i comenteu la feina. No és fàcil, perquè no sempre tenim temps de respondre, i perquè a internet hi ha una primera escuma de comentaris que sovint tendeix a ser impulsiva i a oferir més insults o desqualificacions gratuïtes que arguments. És una part petita i cridanera, però fa que alguns autors detestin els comentaris. I fa que, si deixes que els més destructius monopolitzin el diàleg, els lectors amb ganes de debatre en fugen. Qui s'acosta a uns que es barallen enmig del carrer per dialogar-hi? Aquí a l'ARA estem buscant i trobant la manera de moderar la participació per afavorir un debat ben educat, i n'estem contents. La majoria de lectors acaben enriquint el tema, corregint-nos errors, ampliant-nos informació, donant-nos noves pistes, mirades originals, arguments ben construïts. Quan passa això, quan els comentaris milloren l'article de llarg, la por i el desconcert desapareix, i arriba l'eufòria. És comunicació pura, t'obliga a ser humil i t'ensenya que a vegades ens en sortim, i que parlant la gent s'entén.”

I evidentment, hi ha els comentaris a l’article parlant de què els comentaris milloren els articles.
Uns quants tasts interessants que ens diuen que  :
·         Fa temps que per a mi les notícies no tenen cap sentit si no em miro els comentaris.
·         La gent llegim directament els comentaris sense llegir l'article o la notícia fent que els comentaris siguin més importants que allò que caldria llegir (ai el morbo!)
·         Amb els comentaris, tinc la sensació que anem caminant plegats, n'anem aprenent pel camí
·         No estic d'acord amb que els comentaris no milloren l'article. Tot al contrari... l'article -segons entenc- o expressa uns fets o en fa també una interpretació o anàlisi dels fets. I els comentaris fan exactament LO MATEIX. En fi, jo ho tinc claríssim: els comentaris milloren i molt l'article
O sigui que els comentaris augmenten el valor dels articles. Conclusió molt interessant...

Llegiu-vos aquest article i tots els comentaris!

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada